divendres, 28 de novembre del 2008

Anàlisi de textos argumentatius

Hui hem anat a la biblioteca, mix d'aula amb ordinadors i aula "normal". Entre la falta de costum (portem més d'un mes i mig sense poder treballar-hi) i el fet que estic prou estroncat pense que no s'ha aprofitat tot el que hauria desitjat. Bé, s'han entregat els comentaris al text que havia proposat al text d'Antoni Bassas La llengua està en un primer pla i després els uns han estat resolent l'exercici proposat de derivació i de composició i els altres (només hi ha 15 ordinadors i hi ha 32 alumnes) han estat fent exercicis del Jugallengua, atés que la velocitat de la connexió a Internet era tendent a 0.
Mentres escrivia aquest post he descobert una excel·lent i molt treballada presentació que ha fet la companya Alícia Martí i que vos pot servir per a aprofundir en el coneixement dels mecanismes utilitzats en els textos argumentatius.

P.S. Per cert, no he trobat el terme 'estroncat' en el sentit que solem utilitzar ací per referir-nos a estar alacaigut a conseqüència d'un constipat. Just esta setmana en venia la referència a l'interessant web Xarxa de mots.

ACTIVITAT: Tria un mot de la secció Rodamots de la Xarxa de mots i argumenta'n la tria.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

el mot que he triat ha sigut "acomboiar". L'he triat, doncs, perquè m'agrada el seu significat de tractar bé i acompanyar d'un lloc a un altre algú per tal de protegir-lo.

Anònim ha dit...

El mot que he triat ha sigut "farmaciola". M'ha recordat al meu cosí, que quan m'ho va dir quan era menuda, no sabia el que significava, i no m'ho creia.

Anònim ha dit...

el mot que he decidit triar ha sigut "afluixar la mosca", donç, es la primera vegada que el sent i m'ha fet gracia la comparació metafòrica que fa de "donar diners sense ganes amb afluixar la mosca" com volguent dir que els diners sen van volant.

Eduard

Blanca ha dit...

El mot que he escollit ha sigut "tota pedra fa paret". L'he elegit perquè la meua iaia ho deia i m'enrecordat d'ella. Ademés, jo també ho he dit més d'una vegada.